5 tips van Eric Ambergen, Fonville Schoonmaakbedrijven

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt top ondernemingen een podium en maakt lessen en inzichten van deze organisaties inzichtelijk. Het doel? Praktische tips delen met Drentse ondernemingen waardoor jij direct aan de slag kan om je onderneming te versterken, met een bloeiend ondernemersklimaat als gevolg. Deze week geeft Eric Ambergen, directeur van Fonville Schoonmaakbedrijven, tevens sponsor van de Drentse Onderneming van het Jaar, 5 tips om je onderneming te versterken. 

  1. Wees kwaliteitsgericht en stel hoge eisen aan de kwaliteit van je eigen product/dienst en aan dat van anderen en streef voortdurend verbetering na. Dit kan middels opleidingen, training en begeleiding. Zo zorg je voor kennis en kunde binnen de organisatie zodat je medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen. Dit geldt voor alle lagen binnen je organisatie.
  2. Blijf innovatief en te allen tijde kijken of je het product of dienst kan verbeteren of effectiever aan kan pakken. Succesvolle innovaties vereisen het oplossen van een probleem of het vervullen van een klantbehoefte. Dus probeer de klant van begin af aan bij het innovatieproces te betrekken. Zo kunnen ideeën snel met klanten getest, aangepast en gevalideerd worden.
  3. Wees klantgericht en zorg dat de wensen en behoeften van klanten bekend zijn en geef hier een hoge prioriteit aan. Klanttevredenheid staat centraal bij alle medewerkers van Fonville. Hierbij dient uiteraard een optimale prijs-kwaliteitverhouding gehanteerd te worden om de continuïteit van de jouw organisatie te waarborgen.
  4. Werk met zoveel mogelijk milieuvriendelijke materialen en middelen en zorg daarbij voor vitale en gezonde medewerkers. De missie van Fonville is ‘Samen uitblinken’. Door samen met onze opdrachtgevers en medewerkers uit te blinken, leveren wij een bijdrage aan een schone en duurzame leefomgeving. Duurzaam denken én duurzaam doen heeft daarom onze oprechte aandacht. Bij alle activiteiten die we uitvoeren kijken we naar de mogelijke gevolgen voor het milieu en het welzijn voor de mensen binnen en buiten ons bedrijf.
  5. En tenslotte; wees eerlijk en betrouwbaar naar medewerkers, klanten en leveranciers voor een lange, duurzame en succesvolle samenwerking. Doe wat je zegt en zeg wat je doet.

Ben jij ook geholpen met deze tips? Geïnspireerd geraakt? Wij wensen jou veel succes met het versterken van jouw onderneming.