Persbericht – Manter International BV dé Drentse Onderneming van het Jaar 2023

Manter International BV dé Drentse Onderneming van het Jaar 2023

Manter International BV uit Emmen is gekozen tot Drentse Onderneming van het Jaar 2023. Dat is 19 oktober bekendgemaakt tijdens de finaleavond in Theater De Nieuwe Kolk in Assen. In de finale versloeg Manter International de andere finalisten Proxcys B.V. uit Emmen en Brink Industrial uit Hoogeveen.

Uit een selectie van ruim 150 bedrijven, werden er 10 door de jury genomineerd. 3 bedrijven bereikten uiteindelijk de finale. Er is één bedrijf dat zich vanaf nu onderneming van het jaar 2023 mag noemen en dat is Manter International BV vertelt juryvoorzitter Ludo Mennes.

´Manter is niet alleen een lokaal succesverhaal, maar ook een onderneming van nationaal en internationaal belang. De jury omschrijft het bedrijf als een “Drentse ASML in het klein” met enorme potentie in de markt en een uniciteit die ongeëvenaard is in zijn soort. Met zijn eigen R&D afdeling is het bedrijf voortdurend bezig met innovatie en de dag van morgen, beweeglijk en flexibel wat aansluit bij ons thema van 2023.”

Gedeputeerde Willemien Meeuwissen: “De drie finalisten van de Drentse Onderneming van het Jaar onderscheiden zich onder andere door hun inzet op circulariteit, samenwerking met ketenpartners uit de regio of de afzet van hun producten. Het zijn stuk voor stuk mooie bedrijven die waardevol zijn voor Drenthe. Helaas kan er maar een de winnaar zijn. Manter International, van harte gefeliciteerd met deze welverdiende prijs.”

Manter International B.V.

Manter, als producent van verpakkings- en wegingsoplossingen voor de groente- en fruitindustrie, heeft een aanzienlijke impact op de levens van alle Nederlanders en daarbuiten. Een van de meest opvallende kenmerken van Manter International is de complexiteit van de opdrachten en diensten die worden aangeboden. Een onderneming met een enorme potentie en een uniciteit die ongeëvenaard is in zijn soort.

In zijn reactie zegt Herman Wehkamp, directeur Manter International dat deze prijs hem vooral heel blij maakt. “We fungeren in stilte. Anderen hebben ons deze waardering gegeven. Ik zie deze prijs als een herkenning voor wat we met elkaar als team in alle jaren hebben opgezet”.

Opvolger van InterStage

Manter International volgt InterStage uit Meppel op als Drentse Onderneming van het Jaar. Eerder wonnen Fuhler Loon en Verhuur uit Emmen, Miron Violetglass uit Hoogeveen, Avitec uit Nieuw-Buinen, Vepa uit Hoogeveen, Resato uit Assen en De Groot Installatiegroep uit Emmen.

Over de Prijs Drentse Onderneming van het Jaar

De Stichting “Drentse Onderneming van het Jaar” reikt jaarlijks haar Prijs uit aan een succesvolle onderneming die staat voor goed en vernieuwend ondernemerschap en een waardevolle bijdrage levert aan de economie en werkgelegenheid in Drenthe. Belangrijke criteria om in aanmerking te komen voor de Drentse Onderneming van het Jaar zijn een duidelijke visie en strategie, financieel gezond, innovatief en het voeren van een maatschappelijk en duurzaam beleid. De Prijs is een waardering voor alle betrokkenen van de onderneming; Medewerkers, klanten, leveranciers en directie.

Student Business Award 2023

De gaat verder onder de foto.

Winnaar Student Business Award is Anna Kukurina uit Assen.

Ook was er deze avond aandacht voor jonge, startende ondernemers. De Student Business Award startte maanden geleden de zoektocht naar hét ondernemerstalent van Drenthe. Na verschillende voorrondes, was het vanavond tijd voor de finale. Finalisten Anna Kukurina (student Drenthe College), Aron Lammerts van Bueren (student Alfa-college) en Kim Bosma (student Alfa-college) betraden vol spanning het podium om daar de einduitslag te horen. Het was Anna die er met de hoofdprijs, de zogeheten Cor de Boer-prijs, vandoor ging. Anna houdt zich bezig met upcycling; ze maakt van (oude) tweedehandskleding, nieuwe kleding. Met haar businessidee, die qua duurzaamheid aansluit bij de tijdsgeest van nu, én haar sterke presentatie wist ze de jury te overtuigen. Anna wint hiermee een geldprijs van € 7.500 ter ondersteuning van haar startup. Aron Lammerts van Bueren nam de tweede prijs, een geldbedrag t.w.v. € 5.000, mee naar huis en Kim Bosma keerde huiswaarts met de derde prijs, een geldbedrag t.w.v. € 2.500.