Persbericht – Finalisten Drentse Onderneming van het Jaar 2022 bekend!

Vanavond zijn door de Jury de drie finalisten voor de Drentse Onderneming van het Jaar 2022 bekend gemaakt. Dat zijn: InterStage B.V. uit Meppel; Sportconfex uit Assen M&G Group B.V. uit Assen.

Uit meer dan 100 aanmeldingen waren acht bedrijven genomineerd voor De Drentse Onderneming van het Jaar 2022. De jury heeft de afgelopen periode een start gemaakt met de wederzijdse kennismaking en informatie vergaren over de genomineerden. In het Gevangenismuseum in Veenhuizen hebben de genomineerden hun definitieve pitch gedaan en lieten zien waarom juist hun bedrijf in aanmerking komt voor de finale.

Het evenement was zowel fysiek als via een livestream te volgen waardoor het bereik en de zichtbaarheid van de genomineerde ondernemingen weer groot was. Het werd een avond vol inspiratie met een prachtige inkijk in deze excellente bedrijven. Natuurlijk kwamen thema’s als ondernemerschap, duurzaamheid en maatschappelijk ondernemen voorbij, maar ook het van thema 2022 “vernieuwend leiderschap”. Een thema dat niet meer is weg te denken in de moderne onderneming.

De jury stond voor een uitdagende taak. Juryvoorzitter Ludo Mennes: “er stonden weer 8 topondernemingen op het podium die stuk voor stuk hadden kunnen winnen. Toch hebben we een weloverwogen keuze gemaakt om deze drie bedrijven, allen uniek, door te laten stromen naar de finale. Drie bedrijven die een grote meerwaarde zijn voor Drenthe”.

Op 6 oktober 2022 vindt de finale plaats in het Atlas Theater in Emmen. Gezien de verschillende profielen van de finalisten belooft het ook dit jaar weer een interessante strijd te worden tussen de drie prachtige finalisten.  Voorzitter van de Stichting Drentse Onderneming van het jaar, Martin Schoonheim; “Drenthe kan trots zijn op deze prachtige ondernemingen. Zij zijn succesvol, vernieuwend en tonen leiderschap in vele opzichten. De verkiezing wordt daardoor spannend en zal zeker weer een waardevolle bijdrage leveren aan het ondernemerschap en de economische ontwikkeling van Drenthe”.

Over de Drentse Onderneming van het Jaar

De Stichting Drentse Onderneming van het jaar organiseert al ruim 15 jaar de uitreiking van deze juryprijs. De doelstelling is om goed en vernieuwend ondernemerschap in de schijnwerpers te zetten. Zo draagt de prijs bij aan de economische ontwikkeling van Drenthe. Bestuur en Jury bestaan uit Ondernemers en bestuurders die zich inzetten voor het ondernemerschap in onze provincie.