Persbericht – Genomineerden 2022 bekend

De genomineerden voor de verkiezing van Drentse Onderneming van het Jaar 2022 zijn bekend! Ook dit jaar hebben we wederom succesvolle, innovatieve en creatieve Drentse bedrijven genomineerd. 9 prachtige ondernemingen die kanshebber zijn voor de prijs ‘Drentse Onderneming van het Jaar’.

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt Drentse ondernemingen een podium door het uitreiken van de jaarlijkse prijs ‘Drentse Onderneming van het Jaar’. Ook dit jaar was het geen eenvoudige opdracht om uit een reeks van prestigieuze aanmeldingen een selectie te maken. De provincie is immers rijk aan ondernemerschap. Dit jaar weer 9 prachtige ondernemingen die weloverwogen gaan voor dé Drentse Onderneming van het Jaar 2022!

De jury heeft na een zorgvuldige selectie de volgende ondernemingen, in willekeurige volgorde, geselecteerd die gaan strijden om de prijs: Azor Bike, Hoogeveen; InterStage, Meppel; Sportconfex, Assen; Greenwaste, Hoogeveen; Bolkesteijn Group, Hoogeveen; Litecad, Hoogeveen; Klaver Fietsparkeren, Hoogeveen; White Goblin Games, Tweede Exloërmond; M&G Group, Assen.

Wat mogen deze ondernemingen trots zijn op de nominatie! Je wordt niet zomaar genomineerd voor de prijs. Een gerenommeerde jury selecteert ondernemingen die voldoen aan de voorwaarden zoals goed ondernemerschap, innovatiekracht, duurzaam en een gezonde financiële balans. Ook dient een onderneming een bijdrage te leveren aan de economie en werkgelegenheid in Drenthe. Deze ondernemingen inspireren, verbinden en stimuleren elkaar, met een sterker en bloeiend ondernemersklimaat als gevolg.

Het thema verbonden aan 2022 is “Vernieuwend Leiderschap”. Ook zijn wij erg benieuwd hoe deze ondernemers “vernieuwd leiderschap” interpreteren.

Voorzitter van de jury Ludo Mennes: “Wij zijn heel blij met de genomineerde ondernemingen. Een prachtige lijst van kandidaten die allemaal kans maken op de prijs! Wij realiseren ons dat we het onszelf niet makkelijk hebben gemaakt, maar wij gaan graag de uitdaging aan om uit hun midden de Drentse onderneming van het jaar 2022 te gaan kiezen!”

Ook Gedeputeerde Henk Brink, tevens erevoorzitter van de Verkiezing van Drentse Onderneming van het Jaar is blij met de verkiezing en het uitgebreide palet aan ondernemingen die meedingen om de titel. “De Drentse Onderneming van het Jaar biedt de mogelijkheid om het Drentse netwerk te versterken en ondernemingen met elkaar in verbinding te brengen. Dankzij de samenwerking tussen Drentse ondernemers gebeuren er mooie dingen en we zijn ontzettend trots op de bedrijven in onze provincie. De verkiezing van Drentse Onderneming van het Jaar geeft een prachtig podium aan deze ondernemers en zet ze in een welverdiend spotlight”.

Nominatiebijeenkomst

De komende periode gaan de genomineerden zich voorbereiden op de nominatiebijeenkomst op 5 juli 2022, gehouden in het Gevangenismuseum in Veenhuizen. Op deze bijeenkomst krijgen zij de gelegenheid om zich te presenteren en te benadrukken waarom juist zij de prijs moeten winnen. Drie ondernemingen worden deze avond uitverkoren die doorstromen naar de finaleavond!

Bij de bekendmaking van hun nominatie waren de reacties zeer enthousiast maar ook verbaasd: “Wat een eer” en “Oh, wat mooi!” en “Natuurlijk doen wij mee”. De winnaar wordt bekend gemaakt op 6 oktober 2022, tijdens een feestelijke finale in het Atlas theater in Emmen.

Over de Drentse Onderneming van het Jaar

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt Drentse ondernemingen een podium. Enerzijds door het uitreiken van de prijs Drentse Onderneming van het jaar. Anderzijds door het inspireren, verbinden en stimuleren van Drentse ondernemingen, met een sterker en bloeiend ondernemersklimaat als gevolg.

De jury bestaat uit: erevoorzitter Henk Brink, gedeputeerde Economische Zaken, Ludo Mennes (Rabobank Assen en Noord Drenthe), Hilbert Wiechers (Wiechers Wonen, MKB Drenthe), Mare Riemersma – Diephuis (Lid CvB Drenthe College), Hans de Willigen (De Willigen & Partners), winnaar 2021 Bert Fuhler (Fuhler Loon- en verhuur), Marco Smit (Uiterwijk Winkelverzekeringen), Pieternel Schomaker (Schomaker Holding B.V.), Bert Nannen (HLB Nannen Accountants & Belastingadviseurs), Rima Jengibarjan (REIN), Marc Lakke (Van Dijk IJzerwaren) en Roelie Lubbers-Hilbrands (RLH Advies).