Persbericht – Start DOVHJ 2021

Start DOVHJ 2021

Hierbij klinkt het startschot van het finalejaar van de Drentse Onderneming van het Jaar 2021! De genomineerden voor de verkiezing van Drentse Onderneming van het Jaar 2021 zijn bekend!

Ook dit jaar hebben we wederom succesvolle, innovatieve en creatieve Drentse bedrijven genomineerd. 8 prachtige ondernemingen die kanshebber zijn voor de prijs ‘Drentse Onderneming van het Jaar’.

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt Drentse ondernemingen een podium door het uitreiken van de prijs ‘Drentse Onderneming van het Jaar’. Ook dit jaar geen eenvoudige opdracht om uit een reeks van prestigieuze aanmeldingen een selectie te maken. De provincie is immers rijk aan ondernemerschap. Dit jaar geen 10 maar 8 prachtige ondernemingen die weloverwogen gaan voor dé Drentse Onderneming van het Jaar 2021! Het is weer gelukt!

De jury heeft na een zorgvuldige selectie de volgende ondernemingen, in willekeurige volgorde, geselecteerd die gaan strijden om de prijs: Boom BV, Meppel; Spark Holland BV, Emmen; Harwig Installatietechniek, Emmen; Olba BV, Coevorden; Pandriks Bake Off BV uit Meppel; Fuhler Loon en Verhuur BV, Emmen en Moton Lubricants BV, Assen.

Wat mogen deze ondernemingen trots zijn op de nominatie. Je wordt niet zomaar genomineerd voor de prijs. Een gerenommeerde jury selecteert ondernemingen die voldoen aan de voorwaarden van goed ondernemerschap, innovatie en een gezonde financiële balans. Daarnaast dient een onderneming een bijdrage te leveren aan de economie en werkgelegenheid in Drenthe. Deze ondernemingen inspireren, verbinden en stimuleren elkaar, met een sterker en bloeiend ondernemersklimaat als gevolg.

Voorzitter van de jury Ludo Mennes: “Wij zijn heel blij met de genomineerde ondernemingen. Het is een mooie mix geworden van zeer gemotiveerde kandidaten. Dat maakt het niet makkelijk om een winnaar te kiezen straks, maar doet erg recht aan de economische bedrijvigheid in Drenthe.”

Ook Gedeputeerde Henk Brink, tevens erevoorzitter van de Verkiezing van Drentse Onderneming van het Jaar, ziet in de inzendingen een prachtig palet aan ondernemers die Drenthe rijk is: “De provincie Drenthe heeft veel excellerende ondernemingen, die allemaal een plek in de spotlights verdienen. Steeds zie je enthousiaste en gedreven ondernemers, die met hun creativiteit de Drentse economie kleur geven. Verborgen parels van onze provincie, zoals ook deze 8 genomineerden!”

Nominatiebijeenkomst

De komende periode gaan de genomineerden zich voorbereiden op de nominatiebijeenkomst op dinsdag 28 september 2021. Op deze bijeenkomst krijgen zij de gelegenheid om zich te presenteren en te benadrukken waarom juist zij de prijs moeten winnen. Drie ondernemingen worden deze avond uitverkoren die door stomen naar de finaleavond!

Bij bekendmaking van hun nominatie waren de reacties zeer enthousiast: “Wat een eer” en “alleen al het feit dat wij genomineerd zijn, geeft al een winnaarsgevoel”.

De winnaar wordt bekend gemaakt op woensdag 24 november, tijdens een feestelijke finale. De finale zal net als vorig jaar, vanwege corona, in hybride vorm georganiseerd worden en is daarmee zowel on-en offline te volgen. De locatie van de prijsuitreiking is Schouwburg Ogterop in Meppel.

Over de Drentse Onderneming van het Jaar

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt Drentse ondernemingen een podium. Enerzijds door het uitreiken van de prijs Drentse Onderneming van het jaar. Anderzijds door het inspireren, verbinden en stimuleren van Drentse ondernemingen, met een sterker en bloeiend ondernemersklimaat als gevolg.

De jury bestaat uit: erevoorzitter Henk Brink, gedeputeerde Economische Zaken, Ludo Mennes (Rabobank Assen en Noord Drenthe), Hilbert Wiechers (Wiechers Wonen, MKB Drenthe), Mare Riemersma – Diephuis (Lid CvB Drenthe College), Hans de Willigen (De Willigen & Partners), winnaar 2020 Micha Medendorp (Miron Violetglass), Marco Smit (Uiterwijk Winkelverzekeringen), Pieternel Schomaker (Schomaker Holding B.V.), Bert Nannen (HLB Nannen Accountants & Belastingadviseurs), Rima Jengibarjan (REIN) en Marc Lakke (Van Dijk IJzerwaren).