5 tips van Marco Smit, Uiterwijk Winkelverzekeringen

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar biedt top ondernemingen een podium en maakt lessen en inzichten van deze organisaties inzichtelijk. Het doel? Praktische tips delen met Drentse ondernemingen waardoor jij direct aan de slag kan om je onderneming te versterken, met een bloeiend ondernemersklimaat als gevolg. Deze week geeft commercieel directeur Marco Smit van Uiterwijk Winkel Verzekeringen, tevens jurylid van de Drentse Onderneming van het Jaar, 5 tips om je onderneming te versterken.   

  1. Doe vooral dingen waar je goed in bent en durf keuzes te maken!
    Wij hebben ervoor gekozen om alleen verzekeringen aan te bieden voor met name de zakelijke markt. Overige diensten, zoals financieringen, sparen, hypotheken, beleggen en pensioenen, bieden we niet meer aan. Dit leidt af. We hebben hiervoor de juiste partijen om ons heen verzameld. Ook de keuze voor de zakelijk markt biedt helderheid en focus, voor ons én voor onze (potentiele) klanten. Ze weten waarvoor ze bij ons terecht kunnen.
  2. Stel jonge, dynamische en gedreven talenten aan in je organisatie die kennis of affiniteit hebben met het vak. Deze jonge talenten hoeven niet direct de beschikking te hebben over de juiste vooropleiding of competenties, maar wel de juiste drive. Dan komt het vaak goed. Laat deze jonge talenten pionieren en groeien en geef ze voldoende vertrouwen om zich te ontwikkelen.
  3. Durf te specialiseren. Eén van onze specialismes is ziekteverzuim. Onze adviseurs zijn inhoudelijk sterk onderlegd in dit onderwerp. Idem dito voor arbeidsongeschiktheidsrisico’s. Wij bieden onze klanten integrale oplossingen aan, waardoor we onze klanten bijstaan als de verzekering wordt ingeroepen, maar ook om te voorkomen dat risico’s zich überhaupt openbaren (preventie).
  4. Actief buitenspelen, dat is onze tip. Durf zichtbaar te zijn, zowel fysiek als online. Dit kan door middel van netwerkbijeenkomsten, maar ook door te laten zien dat je leuke dingen doet met het team, of actief bent in een rol van sponsor. Laat merken dat je er bent. Hierdoor kunnen mensen zich met je identificeren en word je benaderbaar(der).
  5. En nummer 5 klinkt als een open deur, maar is het echt niet. Heb aandacht voor je klanten, oprechte aandacht en wees persoonlijk betrokken. Door middel van korte lijnen geef je klanten de aandacht die ze verdienen. In de veelvoud aan keuzes voor dienstverleners is en blijft dit een hele belangrijke tip om je onderneming te versterken.

Wist je dat Uiterwijk Winkelverzekeringen, een onafhankelijk adviesbedrijf in verzekeringen, in 15 jaar tijd van ongeveer 10 naar 50 medewerkers gegroeid is? De moeite waard dus om deze tips nauwlettend in je op te nemen. Wees geïnspireerd en succes!