Persbericht – Start DOVHJ 2022

Inschrijving dé Drentse onderneming van het Jaar 2022 is geopend tijdens Kick-off Drentse Onderneming van het Jaar

Ondernemend Drenthe start haar jaarlijkse zoektocht naar de beste Drentse Onderneming van het Jaar 2022.

Donderdag 17 maart heeft erevoorzitter van de jury – gedeputeerde Henk Brink – via een online Kick-off meeting de officiële inschrijving van de verkiezing Drentse Onderneming van het Jaar 2022 geopend. Dit deed hij samen met Bert Fuhler, directeur van Fuhler Loon en Verhuur BV uit Emmen, dé Drentse Onderneming van 2021.

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar​ wil door het jaarlijks toekennen van de titel haar bewondering en waardering tonen voor alle, zeer uiteenlopende, Drentse ondernemingen. De prijs benadrukt het belang van goed ondernemerschap, voor zowel de economie als de werkgelegenheid in Drenthe. Gedeputeerde Henk Brink, erevoorzitter van de jury: “De Drentse Onderneming van het jaar is een prijs van waardering en aanmoediging voor Drentse ondernemers. Juist in deze spannende tijden is het goed om elkaar op te zoeken, met elkaar het netwerk van Drentse ondernemingen te versterken. De verkiezing voor Drentse Onderneming van het jaar draagt daaraan bij en daarom hoop ik dat ook dit jaar veel bedrijven zich aanmelden en we kunnen laten zien wat Drenthe te bieden heeft.

Succesvolle bedrijven gezocht

Om dé Drentse Onderneming van het Jaar te worden, moet je als onderneming wel iets doen. De onderneming moet ten minste 5 jaar bestaan en minimaal 10 medewerkers in dienst hebben. Daarnaast wordt gekeken naar de innovatiekracht, het personeelsbeleid, duurzaamheid, strategische visie en meer. De criteria waaraan dé Drentse Onderneming van het Jaar 2022 moet voldoen zijn terug  te vinden op onze website.

Tot en met 28 april kunnen succesvolle Drentse bedrijven worden voordragen, of natuurlijk door de eigen organisatie, worden aangemeld via de website: www.drentseondernemingvanhetjaar.nl. Alle aanmeldingen worden door een vakkundige jury eerst gecontroleerd op heldere en uitdagende criteria. In mei nomineert de jury uit alle aanmeldingen 10 bedrijven. Zij gaan tijdens de nominatiebijeenkomst op 5 juli 2022 hun onderneming presenteren. De finale vindt plaats op 6 oktober 2022 in het ATLAS Theater in Emmen.

De nominatiebijeenkomst en de finaleavond vindt dit jaar eerder in het jaar plaats dan andere jaren. De hoofdreden hiervan is dat we graag iedereen weer persoonlijk willen ontmoeten. De laatste twee jaren heeft aangetoond dat Nederland in het najaar weer langzaam in de lockdown gaat en daarom is hiertoe al begin van dit jaar besloten. Uiteraard hopen wij dat we onze laatste lockdown achter de rug hebben.

Inmiddels een jaarlijks terugkerende traditie waarin sponsoren, ondernemers, bestuurs- en juryleden, vertegenwoordigers van de Drentse gemeenten en oud genomineerden de aftrap geven van deze verkiezing. Hiermee blijven we aantonen dat ook in uitdagende tijden het van belang is om het door te laten gaan en excellente ondernemingen de juiste aandacht te geven.

Door deze campagne voor de Drentse Onderneming van het Jaar te organiseren geeft blijk van vertrouwen en een positieve kijk op de toekomst. Waarin de jury samen met “Drenthe” op zoek naar die bijzondere en succesvolle ondernemingen. Om uiteindelijk van deze aangemelde ondernemingen, naar 10 genomineerde ondernemingen, naar 3 finalisten, naar die ene parel te filteren die zich dan dé Drentse Onderneming 2022 mag noemen.