Persbericht – Finalisten 2023 bekend

De finalisten van de Drentse Onderneming van het Jaar 2023 zijn bekend!

Vanavond heeft de Jury de drie finalisten voor de Drentse Onderneming van het Jaar 2023 bekendgemaakt. De finalisten zijn: Manter International uit Emmen, Brink Industrial uit Hoogeveen en Proxcys uit Emmen.

Uit een zorgvuldige selectie van meer dan 150 aanmeldingen waren 10 bedrijven genomineerd voor de Drentse Onderneming van het Jaar 2023.

De afgelopen periode heeft de jury intensief contact gehad met de genomineerden om hun bedrijf beter te leren kennen en meer inzicht te krijgen in de bedrijfsvoering. In een inspirerende setting bij Grand Café De Brink in Dwingeloo, hebben de 10 genomineerden hun pitches gehouden, waarbij ze hebben laten zien waarom juist hun bedrijf in aanmerking komt voor de deze felbegeerde titel.

Een avond waarin een prachtig netwerk samen is gekomen, vol inspiratie en de genomineerden een prachtige inkijk hebben gegeven in hun bedrijven. Verschillende thema’s zoals ondernemerschap, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen kwamen nadrukkelijk naar voren in de pitches en tijdens de avond, evenals het thema van 2023: beweeglijk en flexibel.

De jury stond voor een uitdagende taak. Juryvoorzitter Ludo Mennes:

“Er stonden ook dit jaar 10 verschillende maar stuk voor stuk prachtige bedrijven op het podium waarbij het onderscheidt bij de finalisten dit jaar vooral zat in de volwassenheid van de bedrijven. Toekomstbestendig, wendbaar waar nodig, doen wereldwijd zaken en zijn koersvast in hun visie”.

De finale van de Drentse Onderneming van het Jaar 2023 vindt plaats op 19 oktober 2023 in theater De Nieuwe Kolk in Assen. In de komende maanden zal de jury een bezoek brengen aan de finalisten en kijken ze op de werkvloer mee. Gezien de diversiteit in profielen van de finalisten belooft het opnieuw een boeiende strijd te worden tussen deze drie prachtige bedrijven. Voorzitter van de Stichting Drentse Onderneming van het Jaar, Martin Schoonheim, voegt eraan toe:

“Wederom blinkt Drenthe uit met prachtige finalisten. Ze zijn vernieuwend en succesvol. Ze vallen op door hoe ze beweeglijk opereren in hun markt en flexibel inspringen op kansen. Ondernemerschap op z’n best in combinatie met professionele organisatie, systemen en medewerkers. Trekkers van de economische ontwikkeling van Drenthe”.

Over de Drentse Onderneming van het Jaar

De Stichting Drentse Onderneming van het Jaar organiseert al meer dan 15 jaar de uitreiking van deze prestigieuze juryprijs. Het doel is om innovatief en succesvol ondernemerschap in de spotlight te zetten en daarmee bij te dragen aan de economische ontwikkeling van Drenthe. Het bestuur en de jury bestaan uit ondernemers en bestuurders die zich inzetten voor het bevorderen van ondernemerschap in onze provincie.

Geproduceerd door Boaz Walma, winnaar Student Business Award 2022.